dinsdag 29 maart 2016

detuinontwerper.be : Project "Desoleil"



Een nieuw project! De meeste van mijn ontwerpen komen in de realisatiefase, en ik ben blij dat ik toch ook weer wat tijd aan de tekentafel kan doorbrengen. (Al moet ik bekennen dat ik aan mijn eigen tuin ook nog flink wat tekenwerk heb.)

De tuin ligt in een rustige woonwijk, aan de rand van de stad. De opdrachtgevers willen graag een meerjarenplan. Een eindplaatje waar ze in fases naartoe kunnen werken. Er moet meer hoogte komen in de tuin, wat meer avontuur, beplanting, bloemen, geuren, ...

Maar ook weer niet te veel. De kinderen zijn negen en zes, en moeten de eerste jaren nog in de tuin kunnen ravotten. Daarbij wordt in eerste instantie aan een nieuwe trampoline gedacht, of eventueel een ander speeltuig. Daarna willen ze de speelruimte zelf innemen met een zithoek, een haard eventueel, een buitenkamer om te verpozen en te genieten van een goed glas.

Belangrijk is om bij elke nieuwe stap het eindpaatje in het achterhoofd te houden, zodat geen onnodige werken worden gedaan of zotte kosten gemaakt. Best wel handig om zo een masterplan voor jouw tuin te hebben.