dinsdag 8 maart 2016

Coming soon in this theater


Vorige week zag ik de eerste bloemknoppen van mijn gloednieuwe Magnolia x soulangeana door hun schubben breken. Het vuurwerk kan stilaan gaan beginnen.

Sindsdien zie ik overal Magnolia's de lente aankondigen. En het moet gezegd, de meeste staan al een pak verder dan onze kleine. Nog geen echte bloei, maar wel al vele vrije knoppen. Ik vraag me af of dat komt omdat mijn Magnolia nog jong is, omdat hij deze winter verplant werd, of gewoon door zijn standplaats. Want op onze oprit staat hij redelijk onbeschut en vol in de westenwind die van over het weiland komt.

In elk geval, nu wordt het hartje vasthouden. Want van zodra de knoppen niet langer beschermd worden door hun behaarde schubben, zijn ze niet meer vorstbestendig. Dus aan Koning Winter : nu geen macho gedrag meer aub!