dinsdag 7 maart 2017

Brunnera macrophylla 'Mr Morse'


We hebben februari achter ons gelaten en dat betekent dat je nu regelmatig eens in jouw tuin moet gaan kijken welke struiken hun blad beginnen te krijgen en welke vaste planten als eerste boven water komen. Jammer genoeg nogal letterlijk met de vele regen die we de laatste week hadden en die ons nog te wachten staat.

Dus trok ik gisteren mijn regenjas aan voor een tuinwandeling en bij de nieuwe schaduwborder had ik al meteen geluk.  De eerste blaadjes van de Kaukasische vergeet-mij-nietjes krullen zichzelf door de grond en houtschilfers en komen vrolijk open. Het zijn miniatuurblaadjes. Hartvormig, zilvergroen en behaard, net zoals het volgroeide blad.

Ik heb de schaduwborder begin oktober aangeplant, en de bladverliezende plantjes waren al snel weer verdwenen. Het is dan ook een hele opluchting om ze weer te zien opschieten nu en ik ben echt benieuwde welk effect de border dit jaar zal hebben.