dinsdag 16 februari 2016

detuinontwerper.be : Project "Koning Albert"



Jawel, geduld is echt een schone deugd. Zowel voor een klant als voor een tuinontwerper. Op 11 januari 2015 bezocht ik voor het eerst deze bouwgrond van mijn opdrachtgeefster, en enkele weken later leverde ik mijn eerste schetsen op.

Zo kon ik meedenken bij het ontwerp van de woning. Het raam aan de zuidgevel werd in functie van de tuin van rechts naar links verplaatst. En waar de architect hier eerst een gesloten vensterpartij had voorzien, werd er op mijn voorstel een schuifraam van gemaakt. Met toegang naar een terras en vijver.

Ook de inplanting van de terrassen is meteen in lijn met het tuinontwerp gebeurd. Vaak ligt het terras er al voordat ik gevraagd wordt de tuin te ontwerpen. En dan worden opdrachtgevers er niet echt vrolijk van als ik durf voor te stellen een deel van het terras weer op te breken.

Maar toen begon het lange wachten... Een lange periode van bouwvakkers, niet van tuinmannen. De woning kreeg steeds meer vorm... Vorige week werden dan de ramen geplaatst. 


  

Ik vind het huis erg inspirerend. Strak modern, met karakter. En een gevelsteen die in harmonie is met de natuur. De woning is wel veel geometrischer dan ik in mijn eerste ontwerpen had aangevoeld, waardoor ik de tuin nog aan het bijsturen ben. 

Nieuwsgierig naar het ontwerp? Volgende dinsdag publiceer ik hier enkele schetsen.