dinsdag 21 juni 2016

Drup ...


Ze lijkt wel gecarameliseerd. Weet je wat het is? Ik vind het zelf best een bijzondere foto. Maar vrolijk word je er natuurlijk niet van. Deze pioen is gerot in haar knop, voor ze de kans kreeg om open te gaan. Die regen blijft maar duren, de lente is letterlijk weggespoeld. Je hebt het misschien gelezen vandaag : honderdduizenden regenwormen hebben de voorbije week niet overleefd. Ze hebben hun naam dus blijkbaar wel gestolen.

Gelukkig waren de andere bloemen van mijn pioenen er toch tijdig bij. Indrukwekkende kanjers. En ook al zijn zij uiteindelijk ook roemloos ten onder gegaan in de regen, ik heb er toch een tweetal weken "dik" plezier van gehad. 

Wat moet je daar nu van denken, van zo'n pioen? Ik heb ze zelf nooit aangeplant. Ik kreeg ze bij de tuin en het huis. Eerst heb ik ze verplaatst, waardoor ik twee jaar geen bloemen had. En nu bloeien ze dus overvloedig. Maar de bloemen zijn in al hun grandeur te zwaar voor hun stengel. En dan hangen ze door, vallen ze de buxus is. Ik heb eigenlijk weinig ervaring met pioenen en weet niet of het altijd zo is. Misschien heb ik wel een cultivar in de tuin van een overijverige kweker.